RETURPOLITIK
Denne
Returpolitik beskriver, hvordan man returnerer produkter, der er købt hos os i
henhold til vores Salgs- og leveringsbetingelser.
Du kan finde yderligere oplysninger om, hvordan du ophæver købsaftalen (herunder hvis du er forbruger og har fortrudt dit køb) i afsnit 9 i vores Salgs-og leveringsbetingelser.
Ønsker du at returnere en vare?
Så længe en vare stadig er i original stand, kan den frit returneres, med forbehold af nedenstående politik, der omfatter politikken om loyal brug. Dette berører ikke dine lovbestemte rettigheder.
Hvis du returnerer en vare med anmodning om tilbagebetaling inden for 28 dage efter, at varen er blevet leveret til dig, tilbagebetaler vi hele beløbet via den oprindelige betalingsmetode. Vi afholder omkostningerne til returnering og afhentning
Vi refunderer beløbet inden for 14 dage efter, at vi har modtaget den returnerede vare (eller, hvis vi har sørget for returneringen, fra den dag, du informerer os om, at du ønsker at annullere købsaftalen). Vi foretager eventuelle tilbagebetalinger til dig via den betalingsmetode, som du har brugt ved betalingen.
Det maksimale beløb, der refunderes for leveringsomkostninger, udgør omkostningerne til levering med den billigste leveringsmetode, vi tilbyder.
Alle varer gennemgås ved returnering. For at opnå fuld tilbagebetaling skal alle varer returneres til os i ubrugt stand, uden at sikkerhedsseglet eller mærkaterne er brudt, hvis dette ville gøre dem uegnede til videresalg, og i deres originale emballage (dette gælder ikke for defekte varer og påvirker ikke dine rettigheder i henhold til gældende lovgivning, herunder din ret til at gennemgå varerne, når du modtager dem). Med forbehold af ovenstående skal du pakke forbrugsstoffer såsom Blækpatroner, Tonere eller Tape ind i yderligere emballage for at undgå beskadigelse af den originale emballage. Du må ikke sætte retur- eller emballagelabels direkte på æskerne med blækpatroner og tonere.
Vi kan reducere det beløb, der tilbagebetales, hvis varens værdi er forringet, og hvis dette skyldes din håndtering af varerne på en måde, som ikke ville være tilladt i en butik (håndtering af varerne på en måde, der går ud over det, der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og funktion).
Du bedes returnere varerne til de sted, hvor de er købt. Vi tager kun imod varer, der er købt på vores websted. Varer købt hos Brothers forhandlere skal returneres direkte til dem i henhold til deres Vilkår og Betingelser.
Efter udløb af returperioden
Vi accepterer ikke returnering af uønskede varer efter udløbet af returperioden som anført ovenfor. Intet af dette berører dine lovbestemte rettigheder.
Returnering af en defekt eller forkert vare?
Hvis du har modtaget en vare, der er forkert eller defekt, bedes du kontakte os (se "Hvordan returnerer jeg mit produkt" nedenfor) og anføre årsagen til returneringen, så vil vores kundeservice hjælpe med at løse problemet.
Hvordan returnerer jeg mit Produkt?
Du bedes kontakte vores kundeservice via vores Live Chat-tjeneste eller pr. Telefon. Kontaktoplysningerne findes på vores websted under kontakt os. Vores Kundeservice tjekker nogle få ting sammen med dig og udsteder et returnummer samt forklarer dig, hvordan varerne returneres til os; enten ved brug af et af vores fragtmænds indleveringssteder eller, i tilfælde af hardwareprodukter, ved at vi afhenter dem.
Ansvar
Du skal passe på varerne, indtil de returneres til os, og du skal returnere dem til os i samme stand, som du modtog dem i. Returvarer er dit ansvar, indtil de når frem til os eller en fragtmand, så de skal pakkes forsvarligt ind, så de ikke bliver beskadiget undervejs.
Da pakken er dit ansvar, indtil vi modtager den igen, eller indtil den bliver afhentet af os eller en fragtmand, skal du sørge for at få dokumentation for afsendelsen, hvis du bruger indleveringstjenesten, i tilfælde af, at du får brug for at kontakte os vedrørende din returnering.
Loyal brug
Hvis vi observerer et usædvanligt returmønster eller misbrug af returpolitikken, kan vi blive nødsaget til at deaktivere kontoen og eventuelle tilknyttede konti. Hvis det sker for dig, og du mener, at vi har begået en fejl, bedes du kontakte vores Kundeservice.
Vær opmærksom på, at vi forbeholder os retten til at tage retslige skridt mod dig, hvis de varer, du returnerer, ikke er overensstemmende med dem, du har bestilt.
Forgæves forsøg på afhentning
Hvis du ikke er til stede, når der kommer en fragtmand for at afhente varen, vender vi kun tilbage én gang mere, hvorefter du skal bringe varen hen til et indleveringssted. I dette tilfælde accepterer du, at du på eget ansvar og for egen regning tager dig af returneringen.