Vilkår og betingelser ved websalg

BROTHER 

SALGS- OG LEVERINGSBETINGELSER 


Denne side beskriver de juridiske vilkår og betingelser ("Vilkår") for vores levering af produkter til dig fra https://store.brother.dk/ ("Vores Hjemmeside"). Din brug af Vores Hjemmeside er underlagt særskilte vilkår og betingelser. Vores Hjemmeside publiceres af en filial af Brother International Europe Limited, der driver virksomhed i Holland, og dataene på Vores Hjemmeside hostes af SITECORE UK, beliggende på adressen 4th Floor, International House, 1 St Katharine's Way, London, E1W 1UN, STORBRITANNIEN (tlf.: +44 20 3327 0630).  

Du bedes læse disse Vilkår grundigt, før du afgiver din ordre. Disse Vilkår indeholder oplysninger om, hvem vi er, hvordan vi leverer produkter til dig, hvordan du og vi kan ændre eller annullere købsaftalen , hvad du skal gøre, hvis der opstår et problem, og andre vigtige oplysninger.  

Ved at afgive en ordre på Vores Hjemmeside accepterer du at være bundet af disse Vilkår samt vilkårene og betingelserne for brug af Vores Websted. Hvis du ikke accepterer disse Vilkår, eller hvis du har spørgsmål til dem, bør du ikke afgive en ordre, og du bedes kontakte vores Kundeservice

1. OPLYSNINGER OM OS OG HVORDAN DU KAN KONTAKTE OS 

Vi er en filial af Brother International Europe Limited, der driver virksomhed i Holland. Vores filialadresse er Zanderij 00025, Amstelveen, Holland, 1185ZM. Vores momsnummer er NL863205604B01. Brother International Europe Limited er et selskab registreret i England og Wales med hjemsted på adressen Brother House, 1 Tame Street, Audenshaw, Manchester, M34 5JE. Virksomhedens registreringsnummer er 00664172.  

Kontakt os. Du kan kontakte os ved at kontakte vores Kundeservice

Kontakt til dig. Hvis vi har brug for at komme i kontakt med dig, bruger vi det telefonnummer, den e-mailadresse eller den postadresse, du har oplyst på din konto. Vi (og/eller vores forsendelsespartnere) kan sommetider også bruge SMS, WhatsApp eller andre beskedtjenester, hvis du er indforstået dermed, til at sende opdateringer om ordrer og forsendelser til dig. Du kan få flere oplysninger om, hvordan og hvorfor vi kontakter dig, og hvordan vi håndterer dine personoplysninger (f.eks. dine kontaktoplysninger), i vores Privatlivspolitik.

"Skriftligt" omfatter e-mails. Når vi bruger ordet "skriftligt" i disse Vilkår, omfatter det også e-mails. 

2. SÅDAN GÆLDER DISSE VILKÅR FOR DIG 

Vi tilbyder produkter til forbrugere og erhvervskunder. Hvis en del af disse Vilkår kun vedrører forbrugere eller erhvervskunder, anfører vi det tydeligt nedenfor. 

Du er forbruger, hvis du er en privatperson, og du udelukkende eller hovedsageligt køber produkter hos os til personlig brug og ikke til brug i forbindelse med din virksomhed, din forretning, dit fag eller din profession.  

Hvis du er erhvervskunde, udgør disse Vilkår sammen med vores Returpolitik hele aftalen mellem os i forbindelse med dit køb. Du anerkender, at du ikke har henholdt dig til nogen erklæringer eller garantier, der er afgivet af eller på vegne af os, som ikke er anført i disse vilkår, og at du ikke har noget krav vedrørende urigtige oplysninger fremsat uagtsomt eller i god tro baseret på en erklæring i denne aftale. 

Der gælder andre vilkår for EcoPro. Gå ind på for at se de vilkår, der gælder for køb af EcoPro-abonnement.

Returpolitik. Du kan finde yderligere oplysninger om returnering af produkter, du har købt hos os, i vores Returpolitik. 

3. SÅDAN AFGIVER DU EN ORDRE 

Hvem kan afgive en ordre? Disse Vilkår vedrører vores danske website, https://store.brother.dk. Vores danske website henvender sig til kunder, der ønsker at få produkter leveret i Danmark. Hvis du ønsker at få sendt produkter til et andet land end Danmark, bedes du gå ind på vores globale oversigt på eller kontakte vores Kundeservice, så kan de henvise dig til det relevante website for dit område. 

Oprettelse af en konto. For at kunne foretage et køb på vores website skal du oprette en konto. Du kan finde oplysninger om, hvordan du opretter en konto her.

Hvornår afgives ordren? Når du har valgt de produkter, du ønsker at købe, og lagt dem i kurven, vil du blive guidet gennem købsprocessen vha. en række instruktioner på skærmen. Du afgiver en ordre ved at klikke på knappen "Gennemfør køb" i slutningen af købsprocessen. Ved at klikke på denne knap indgår du en bindende aftale med os om køb af de produkter, der er omfattet af ordren, og vi opkræver betaling for ordren.   

Dit ordrenummer. Din ordre tildeles et ordrenummer, som du får oplyst, når du afgiver din ordre. Det vil være en hjælp, hvis du oplyser ordrenummeret, når du kontakter os vedrørende din ordre. 

4. VORES KØBSAFTALE MED DIG 

Ordrebekræftelse. Vi sender en ordrebekræftelse til dig pr. e-mail med oplysninger om de produkter, du har bestilt, så snart du har afgivet din ordre. Vi udsteder også en faktura til dig på dette tidspunkt. 

Manglende betaling. Vi opkræver betaling fra dit kredit-/debetkort eller beder om betaling fra dig på det tidspunkt, hvor du afgiver ordren. Hvis du er forbruger, bliver betalingen trukket på dit kredit-/debetkort, når produkterne afsendes. Hvis vi ikke er i stand til at behandle betalingen på det pågældende tidspunkt, afbryder vi forsendelsen og kontakter dig for at give dig mulighed for at betale på anden vis. Hvis vi ikke er i stand til at kontakte dig, eller hvis du ikke er i stand til at sørge for betaling, kan vi opsige  købsaftalen med dig.  

Vores ret til at annullere din ordre. Vi kan annullere købsaftalen [og refundere en eventuel betaling, vi har modtaget fra dig for de annullerede varer], hvis vi opdager, at du ikke opfylder de kriterier for at afgive en ordre, der er fastlagt i disse Vilkår, eller hvis det ikke har været muligt at verificere din betaling, eller hvis vi ikke er i stand til at imødekomme et leveringstidspunkt, du har angivet.  

5. VORES PRODUKTER 

Vi gør alt, hvad vi kan, for at sikre, at produktspecifikationer, beskrivelser, tilknyttede varer, billeder og priser, der vises på Vores Hjemmeside, er korrekte, nøjagtige og ajourførte. Du skal dog være opmærksom på følgende: 

Spørgsmål. Hvis du har nogen spørgsmål vedrørende specifikationerne for et produkt, du ønsker at købe, bedes du kontakte vores Kundeservice.  

Billeder. Billeder af produkterne på Vores Hjemmeside er kun til illustrative formål og viser ikke det faktiske produkt, du modtager. Der kan forekomme mindre afvigelser i forhold til produktets farve, størrelse, vægt og dimensioner.  

Blækpatroner og tonere. Vores Hjemmeside kan indeholde oplysninger om det antal sider, der kan udskrives med vores Blækpatroner og tonere. Dette antal fastlægges i henhold til gældende standarder, herunder ISO/IEC 19752 og ISO/IEC 19798. 

Produktets emballage kan variere. Produktets emballage kan være anderledes end den, der er vist på billederne på Vores Hjemmeside.  

Ændringer af vores produkter. Vi kan foretage ændringer af vores produkter for at afspejle ændringer i relevante love og regler eller af andre årsager, der er uden for vores kontrol. Hvis vi foretager en væsentlig ændring af et produkt, efter du har afgivet din ordre, giver vi dig besked. Du kan derefter kontakte os for at annullere købsaftalen, før ændringerne træder i kraft, og få refunderet betalingen for de produkter, du har betalt for, men endnu ikke har modtaget. 

6. LEVERING 

Leveringsomkostninger. Vi bruger forsendelsespartnere til at levere produkterne til dig. Leveringsomkostningerne kan variere afhængigt af produkterne og leveringssted. Hvis du er forbruger, vil levering ske til pakkeshop eller pakkeboks. Hvis du er erhvervskunde, vil levering ske til oplyst erhvervsadresse. Leveringsmulighederne og de tilhørende leveringsomkostninger for produkterne vises på betalingssiden, når du afgiver din ordre. Du kan se flere oplysninger om leveringsomkostninger og leveringstider. 

Leveringstider. Din ordre bliver leveret inden for 30 dage fra ordredatoen, der er anført i e-mailen med ordrebekræftelsen, medmindre vi er forhindret deri grundet omstændigheder, som er uden for vores rimelige kontrol. Hvis dette sker, kontakter vi dig hurtigst muligt for at give dig besked og oplyse dig om en ny forventet leveringsdato. I dette tilfælde er vi ikke ansvarlige for sådanne forsinkelser. Hvis forsinkelsen er væsentlig, kan du kontakte os, hvis du ønsker at annullere købsaftalen og få refunderet betalingen for de produkter, du har betalt for, men endnu ikke har modtaget.  

Forgæves levering. Hvis der ikke er nogen til stede på adressen til at tage imod leveringen, vil vores forsendelsespartnere efterlade en meddelelse med oplysninger om, hvordan du kan aftale et nyt leveringstidspunkt. Hvis du ikke kontakter os og aftaler et nyt leveringstidspunkt, kontakter vi dig for at få yderligere instrukser. Hvis vi, på trods af vores rimelige bestræbelser ikke kan komme i kontakt med dig eller få aftalt et nyt leveringstidspunkt, kan vi annullere købsaftalen og refundere betalingen for de produkter, du har betalt for, men endnu ikke har modtaget.   

Ejendomsret og risiko. Du er ansvarlig for produkterne fra det øjeblik, hvor du eller en person, der er bemyndiget af dig, modtager produktet fra os (eller fra vores forsendelsespartnere på vores vegne). Hvis du på gyldig vis annullerer en ordre eller ophæver købsaftalen, overgår ansvaret for de returnerede produkter til os på det tidspunkt, hvor du eller en af dig bemyndiget person afleverer produktet til vores forsendelsespartner (hvis vi har aftalt at afhente produktet hos dig) eller (hvis du selv sørger for returnering) vi modtager det fra din fragtmand på en af vores forretningsadresser.   

Ejendomsretten overgår til dig fra det tidspunkt, hvor vi har modtaget fuld betaling, eller, hvis dette sker senere, ved levering. 

7. HVIS DER ER ET PROBLEM MED PRODUKTET 

Gennemgang. Du bør gennemgå produktet ved levering. Hvis du opdager fejl eller problemer med produktet, skal du straks kontakte vores Kundeservice

Sådan informerer du os om problemer. Hvis du har spørgsmål eller ønsker at klage over produktet, bedes du kontakte os. Du kan se vores Ofte Stillede Spørgsmål eller kontakte vores Kundeservice. 

Garanti. Vores produkter er omfattet af en ekstra produktgaranti    fra købstidspunktet, som anført på beskrivelsessiden for det pågældende produkt. Dette er et tillæg til den lovpligtige reklamationsret og påvirker ikke dine lovbestemte rettigheder. For garantibetingelser eller oplysninger om, hvordan du fremsætter et krav under garantien.

Dine juridiske rettigheder som forbruger. Den danske købelov er gældende for købet. Det er vores ansvar at sikre, at de varer, vi leverer til dig som forbruger, er som beskrevet, er egnede til formålet og er af tilfredsstillende kvalitet. Som forbruger har du visse juridiske rettigheder i forhold til produkter, der ikke opfylder disse standarder. Dette kan omfatte retten til at afvise det pågældende produkt, til at få det repareret eller udskiftet, og/eller at få nogle eller alle dine penge tilbage og/eller få kompensation. Intet i disse Vilkår berører disse juridiske rettigheder.  

Dine rettigheder i forbindelse med defekte produkter som erhvervskunde. Hvis du er erhvervskunde, garanterer vi, at produkterne ved levering: a) i alle væsentlige henseender er i overensstemmelse med beskrivelsen, b) er fri for væsentlige fejl i design, materiale og udførelse, og c) er af tilfredsstillende kvalitet (i henhold til købeloven  )

Hvis du inden for 30 dage efter leveringen skriftligt meddeler os, at et produkt ikke opfylder den garanti, der er beskrevet ovenfor, vil vi efter vores valg enten reparere eller udskifte det defekte produkt eller refundere betalingen for det defekte produkt fuldt ud, forudsat at du giver os en rimelig mulighed for at undersøge produktet, og at du returnerer produktet til os på vores regning. Dette er dit eneste retsmiddel i tilfælde af brud på denne garanti, og vi har intet yderligere ansvar over for dig i forbindelse med en sådan defekt. 

Vi er ikke ansvarlige for et produkts manglende overholdelse af garantien i dette afsnit, hvis: a) du gør yderligere brug af produktet efter at have givet os meddelelse om fejlen, b) fejlen opstår, fordi du ikke har fulgt produktspecifikationen eller vores øvrige skriftlige instrukser om opbevaring, installation, idriftsættelse, brug eller vedligeholdelse af produktet, c) du ændrer eller reparerer produktet uden vores skriftlige samtykke, eller d) fejlen opstår som følge af slitage, forsætlig skade, uagtsomhed eller usædvanlige arbejdsbetingelser. 

Betingelserne i dette afsnit gælder også for reparerede produkter eller erstatningsprodukter, der leveres af os.  

8. DIN RET TIL AT ANNULLERE EN ORDRE ELLER OPHÆVE KØBSAFTALEN

Misligholdelse fra vores side. Hvis du er forbruger, har du ud over din ret til at annullere en ordre eller ophæve købsaftalen, som er beskrevet andetsteds i disse Vilkår, ret til at ophæve købsaftalen, hvis:  

-vi har informeret dig om en forestående ændring af et produkt, du har bestilt 

-vi har informeret dig om en fejl i beskrivelsen af det produkt, du har bestilt, og du ikke ønsker at købe produktet, eller 

-vi overtræder disse Vilkår eller undlader at overholde vores juridiske forpligtelser.  

Hvis du ophæver købsaftalen på grund af vores misligholdelse, refunderer vi det fulde beløb, du har betalt for de produkter, vi har leveret til dig i henhold til købsaftalen, og som du returnerer til os. Vi refunderer også det fulde beløb for produkter, du har betalt for, men endnu ikke har modtaget, og du kan også være berettiget til kompensation.   

Fortrydelsesret. Hvis du er forbruger, har du i forhold til de fleste produkter, der er købt online, en fortrydelsesfrist på 28 dage, hvor du kan få pengene tilbage.  

Hvis du vil gøre brug af fortrydelsesretten, skal du give os besked senest 28 dage efter den dag, du modtager produkterne, eller, hvis din ordre er blevet opdelt i flere leverancer over forskellige dage, 28 dage efter den dag, du modtog den sidste pakke.   

Undtagelser til fortrydelsesretten. Fortrydelsesretten gælder ikke for blækpatroner eller tonere/refills, hvis forseglingen er brudt, og produktet er uegnet til videresalg. 

For yderligere oplysninger, se vores Returpolitik.  

9. SÅDAN KAN DU OPHÆVE KØBSAFTALEN  MED OS (HERUNDER HVIS DU ER FORBRUGER OG HAR FORTRUDT DIT KØB) 

Fortæl os, at du ønsker at ophæve købsaftalen. Hvis du ønsker at annullere en ordre eller ophæve købsaftalen med os i overensstemmelse med dine rettigheder i denne købsaftaleneller dine juridiske rettigheder i øvrigt, skal du give os besked herom. Det kan du gøre på følgende måder: 

-Pr. telefon, via e-mail eller en onlinebesked eller ved brug af Fortrydelsesformularen. Du bedes oplyse dit navn, din adresse, dit ordrenummer og, hvis det er muligt, dit telefonnummer og din e-mailadresse.  

-Pr. brev. Udskriv og send den til os på den adresse, der er anført på fortrydelsesformularen. Du kan også blot skrive til os på denne adresse og oplyse os om, hvad du har købt, hvornår du har bestilt eller modtaget varen, samt anføre dit navn og din adresse.  


Udøvelse af fortrydelsesretten. Hvis du er forbruger, kan du udøve fortrydelsesretten ved at sende os en utvetydig meddelelse om, at du ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten senest 28 dage efter modtagelse af produkterne. For at gøre tingene nemmere og hurtigere for dig, kan du kontakte os på de måder, der er beskrevet ovenfor. 

Din forpligtelse til at returnere produkter. Hvis du ønsker at udøve dine juridiske rettigheder til at ophæve købsaftalen eller afvise mangelfulde produkter, skal du enten returnere produkterne til os via en af vores fragtmænds indleveringssteder eller, i tilfælde af hardwareprodukter, give os mulighed for at afhente dem hos dig. Du bedes kontakte vores Kundeservice for at få en returlabel eller aftale afhentning.

Hvis du gør brug af fortrydelsesretten, efter at produkterne er blevet sendt til dig, eller efter at du har modtaget dem, skal du returnere dem til os senest 28 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at ophæve købsaftalen.  

For yderligere oplysninger, se vores Returpolitik.

10. PRIS OG BETALING 

Moms og andre skatter og afgifter samt prisændringer. Prisen for produktet (som er inkl. moms og andre skatter og/eller afgifter) er den pris, der er anført på bestillingssiden, da du afgav din bestilling. Hvis momssatsen eller andre skatter og/eller afgifter ændres mellem bestillingsdatoen og den dato, hvor vi leverer produktet, er vi berettiget til at justere den momssats og/eller andre skatter og/eller afgifter, som du skal betale, medmindre du allerede har betalt for produktet, før ændringen af momssatsen og/eller andre gældende skatter og/eller afgifter træder i kraft. 

Hvornår og hvordan du skal betale. Vi accepterer betaling via de forskellige metoder, der er vist på betalingssiden i vores betalingsproces. Betalingen bliver trukket på dit kredit-/debetkort, når produkterne afsendes. Ved at afgive en ordre bekræfter du, at den betalingsform, du bruger til at foretage betaling, er din eller din virksomheds (alt efter hvad der er relevant), og at du har bemyndigelse til at afgive ordren.  


Fakturaer. Vi sender dig en faktura pr. e-mail. Hvis du har brug for en papirfaktura, bedes du kontakte os.

Hvis du mener, at en faktura eller de oplysninger, der er anført i e-mailen med ordrebekræftelsen eller på følgesedlen, er forkerte, bedes du kontakte os omgående.  

11. ANSVARSBEGRÆNSNING  

Intet i disse Vilkår udelukker eller begrænser vores ansvar for: (a) død eller personskade som følge af vores uagtsomhed, (b) svig eller afgivelse af urigtige oplysninger fremsat i ond tro, (c) overtrædelse af din ret til at få overdraget ejendomsretten til produkter, som anført i den danske købelov og den danske forbrugeraftalelov, (d) mangelfulde produkter i henhold til den danske købelov og den danske lov om forbrugeraftaler, eller (e) ethvert andet forhold, hvor vi ikke kan udelukke eller begrænse vores ansvar i henhold til gældende lovgivning. 

12. Hvis du er forbruger

Intet i disse Vilkår udelukker eller begrænser vores ansvar for overtrædelse af dine juridiske rettigheder i forbindelse med produkterne, som er: som beskrevet og i overensstemmelse med de oplysninger, vi har givet dig, og enhver prøve eller model, som du har set eller undersøgt; af tilfredsstillende kvalitet; og egnet til et særligt formål, som vi er blevet gjort bekendt med. 

Vi påtager os intet ansvar for tab eller skade, som ikke er rimeligt forudsigelig, og som opstår som følge af eller i forbindelse med disse Vilkår. Tab eller skade er forudsigelig, hvis det enten er indlysende, at det vil ske, eller hvis både vi og du vidste, at det kunne ske på det tidspunkt, hvor købsaftalen blev indgået. 

Hvis du er forbruger, leverer vi kun produkterne til dig til din private brug. Hvis du bruger produkterne til kommercielle eller forretningsmæssige formål eller med henblik på videresalg, er vores ansvar over for dig begrænset som anført nedenfor.  

Hvis du er erhvervskunde: 

Medmindre det udtrykkeligt er anført ovenfor: 

er alle bestemmelser, der er beskrevet i §§ 13-15 i Sale of Goods Act 1979 og §§ 3-5 i Supply of Goods and Services Act 1982, undtaget 

 er vi ikke ansvarlige over for dig, uanset om det er i eller uden for kontrakt , ved manglende overholdelse af en lovbestemt forpligtelse eller i øvrigt, for tabt fortjeneste, indirekte tab eller følgetab, der opstår i henhold til eller i forbindelse med en købsaftale mellem os, og 

vores samlede ansvar over for dig for alle andre tab, der opstår i henhold til eller i forbindelse med en købsaftale mellem os, uanset om det er i eller uden for kontrakt,  ved manglende overholdelse af en lovbestemt forpligtelse eller i øvrigt, er begrænset til de samlede beløb, du har betalt for vores produkter i henhold til en sådan købsaftale. 
  .    

13. SÅDAN BRUGER VI DINE PERSONOPLYSNINGER 

Vi bruger kun dine personoplysninger som beskrevet i vores Privatlivspolitik.

14. ØVRIGE VIGTIGE VILKÅR 

Ændringer. Vi kan til enhver tid gennemgå og ændre disse Vilkår, uanset årsag, herunder for at afspejle ændringer i relevante love og bestemmelser. Eventuelle ændringer vil ikke påvirke allerede accepterede ordrer. 

Overdragelse. Vi kan overdrage eller overføre vores rettigheder og forpligtelser i henhold til disse Vilkår til en tredjepart efter vores valg. Vi forbliver ansvarlige for enhver underleverandørs handlinger og undladelser, på samme måde som var det vores egne handlinger og undladelser.  

Du må kun overdrage eller overføre dine rettigheder eller forpligtelser i henhold til disse Vilkår til en tredjepart, hvis vi skriftligt accepterer dette.  

Tredjepartsrettigheder. Denne købsaftale er indgået mellem dig og os. Ingen tredjepart skal være berettiget til at håndhæve nogen af disse Vilkår, hverken i henhold til den danske aftalelov eller nogen anden gældende lovgivning.  

Vilkårenes indbyrdes uafhængighed. Hvert afsnit i disse Vilkår fungerer uafhængigt af hinanden. Hvis en domstol eller en relevant myndighed beslutter, at et eller flere afsnit er ulovlige eller ugyldige, er du og vi ikke desto mindre enige om, at domstolen bør bestræbe sig på at give virkning til parternes intentioner som afspejlet i det pågældende afsnit, og de resterende afsnit skal fortsætte med fuld gyldighed og virkning. 

Afkald. Vores forsinkelse med eller undladelse af at udøve eller håndhæve en rettighed eller en bestemmelse i disse Vilkår skal ikke udgøre et afkald på en sådan rettighed eller bestemmelse.  

Lovvalg og værneting for forbrugere. Disse vilkår er underlagt dansk lovgivning, og du kan anlægge sag vedrørende produkterne ved de danske domstole. 

Oplysninger om lovbestemt klageadgang for forbrugere. Klager kan sendes til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, link: Nævnenes Hus (naevneneshus.dk). 

Hvis du er forbruger og bosiddende i EU, kan du desuden indgive en klage til "den europæiske platform for online tvistløsning", der er udviklet af Europa-Kommissionen, med henblik på at bilægge en tvist, der opstår i forbindelse med salget af de udbudte produkter. Du kan tilgå platformen for online tvistløsning på https://ec.europa.eu/consumers/odr/. 

Lovvalg og værneting for erhvervskunder. Enhver tvist, der måtte udspringe af eller i forbindelse med en  købsaftale mellem os eller aftalens genstand eller tilblivelse (herunder tvister eller krav uden for købsaftale) skal være underlagt og fortolkes i overensstemmelse med lovgivningen i Danmark, og domstolene i Danmark skal have enekompetence til at afgøre sådanne tvister eller krav. 
 
Affald af elektrisk og elektronisk udstyr, batterier og emballageaffald. Få yderligere oplysninger om, hvordan vi overholder miljøreglerne her.